تا کنکور 2015!...

تا کنکور 2015!...

2015 همون 94 خودمونه...
تا کنکور 2015!...

تا کنکور 2015!...

2015 همون 94 خودمونه...

مشاوره منابع + یه سری چیزای دیگه...

درود رفقا...

سال تحصیلیم داره شروع میشه، الان که دارم می نویسم فقط 7-8 ساعت به اول مهر مونده. با شروع سال درس خوندن شکل رسمی تر و جدی تر پیدا میکنه. تو این وضعیت باید تو انتخاب منابع کمک درسی خیلی دقت کرد ،چونکه اولا کتاب بد میتونه پیشرفت ما رو کند و حتی منفی کنه ، وقت ما رو تلف کنه، ما رو از اون درس زده کنه و در نهایت ضرر مالی هم به حساب میاد.

از قیمت کتابم که مطلع هستید، واقعا قیمتا دوبل شده، زیست 1 خیلی سبز رو پارسال خریدم 16 تومن، امسال رفتم چاپ 92 ش رو ببینم قیمتش 27 تومن شده !!!

اینجا یه سری منابعی که تا حالا استفاده کردم و یا میخوام بگیرم رو میذارم + نکاتی برای کاهش هزینه ی کتابها 

 ادبیات 3: گاج سبز کافیه واسه امسال ، اما من تصمیم دارم امسال دو تا از پنج تا مبحث ادبیات کنکور رو استارت کنم: قرابت + ارایه که میشن حدود 45 تا 50 درصد ادبیات کنکور. 

واسه قرابت، قرابت معنایی نشر دریافت عالیه، روش خوندن شعر رو یاد میده که خیلی تو درک مفهوم مؤثره، بعد به مفاهیم و نمود ها ی قرابت معنایی میپردازه.

یه مثال میزنم،این بیت رو بخونید:

در ره عشق از ان سوی فنا صد خطر است / تا نگویی که چو عمرم به سر امد رستم

احتمالا واژه ی اخر این بیت رو خوندید رستم(رستم شاهنامه) در حالی که برای تلفظ  درست باید به حرف "ر" فتحه بدین که میشه رستم به معنی رها شدن...

این کتاب کمک میکنه نمونه های اینجوری که زیادن رو به سادگی درک کنید.


واسه ارایه هم جلد 1 همایش ادبیات نشر دریافت عالیه، تمام ارایه ها رو به صورت فشرده به همراه تمام مثال های ممکن تو کنکور اورده، هر چند که کتابای همایش واسه جمع بندین اما تو این مورد میتونه به عنوان منبع  مستمر استفاده بشه...


زبان فارسی 3:  اگه میخوای که پرونده زبان فارسی کنکور که پنج تست داره(20 ٪ ادبیات کنکور) رو ببندی از زبان فارسی نشر دریافت (دو جلده) استفاده کن. واسه نهایی و حل سئوالات تشریحی درس به درس گاج سبز انتخاب خوبیه، اگرم کنکوری هستی از 5 بحث نشر دریافت استفاده کن چون نشر دریافت کمی  حجیمه و برای سال کنکور چندان مناسب نیست اما برای سومی ها خیلی توصیه میشه...

                             

                              


 عربی: واسه کنکور به نظر من عربی کامل گاج خیلی مناسبه، الگو هم میگن خیلی خوبه اما من شخصا از کتابای الگو و سبکشون خوشم نمیاد، فوت و فن هم یه منبع تایید شده اس اما به گفته ی رفقای کنکوری اضافه زیاد داره... خودم فوت و فن رو ندیدم اما عربی کامل رو استفاده میکنم و راضیم، واسه نهایی هم گاج سبز.

                                               

                         

زبان: خب ممکنه که زبانت خوب باشه و به کتاب کمک درسی احساس نیاز نکنی که به نظر من تو سال سوم هم مشکلی برات پیش نمیاد، اما واسه زبان سوم مبتکران شهاب اناری انتخاب خوبیه، هم کتاب تست هست هم تشریحی و  برای ازمون هات و نهایی کمک میکنه، اموزش و لغات و همه چیم داره...

                                         


زمین شناسی: درس مظلوم رشته ی تجربی، نمیدونم چرا اما با خودم عهد کردم زمین کنکور رو یه درصد بالا بزنم. واسه سال سوم dvd دکتر چلاجور رو گرفتم که خیلی خوبه، به هر حال اگرم خوشت نیاد امسال باید امتحان نهاییش رو بدی و چون اسم زیاد داره و حجمش کم نیست اگه از اول سال نخونی شب امتحان سرویس میشی! واسه امسال به نظرم نیازی به کتابایی مثل خیلی سبز  نیست، گزینه دو یه جزوه اموزش زمین سوم داره ، اونو بخون با اموزش چلاجور به سادگی زمین سوم رو میبندی...

 

ریاضی: خب رسیدیم به درس منفور بین تجربیا، خودمم خیلی ازش بدم میاد، واسه کنکور 4 تا گزینه داریم:

مهر و ماه

خیلی سبز

تخته سیاه

10 سال کنکور کانون

برو ببین با کدوم راحت تری همونو ور دار اما اگه درصد بالا میخوای خیلی سبز و تخته سیاه و اگه ریاضیت خوب نیست و اینا مهر و ماه و کانون

واسه نهایی و حل تشریحی مستمر هم به نظر پرسمان گاج خوب باشه: اموزش، سئوال، جواب


فیزیک : واسه کنکور فیزیک پایه گاج خیلی خوبه، خودمم استفاده میکنم و راضیم، خیلیا الگو رو پیشنهاد دادن اما خوشم نیومد، باهاش راحت نبودم ، واسه نهایی و حل تشریحی هر فصل هم پرسمان گاج.


زیست: تا قبل از این یه غول داشتیم به اسم غول کنکور، الان به غول جدید اومده به اسم غول زیست شناسی، دوستانی که زیست کنکورهای 2-3 سال اخیر رو دیدین متوجه منظورم هستید حتما، به هر حال به نظر من تستای هیچ کتابی تو بازار به کنکور نزدیک نیست! گزینه های یک کلمه ای و زپرتی مدتهاست از بین رفته اما ظاهرا مولفین زیست شناسی انتشارات ها از این قضیه بی خبرن!

به هر حال واسه زیست سوم: خیلی سبز واسه + 8000 گاج +گیاهی تخته سیاه+ ژنتیک تخته سیاه

فکر میکنم تر کیب خوبی باشه، خیلی سبز امسال اومده سه فصل اول رو درسنامه دار کرده، سال اینده گفته همش درسنامه دار میشه، من امسال اون کتاب قدیمیش که فقط تست و جواب بود رو گرفتم و مسال با درسنامه ی متوسط 8000 پیش میرم تا سال بعد خیلی سبز بیاد.


شیمی: خب احتمالا میدونید که واسه شیمی 3 دو تا رقیب داریم: مبتکران و خیلی سبز

خیلی سبزی ها! میگن مبتکران اضافه گفته و اینا و خیلی سبز مبتکرانه بدون اضافه هاش!

مبتکرانی ها! هم دم از اموزش عمیق و این چیزا میزنن!  به هر حال من مبتکران رو انتخاب کردم + dvd تدریس مهندس بازرگان 

اما یه نکته مهم: اگه میخواید هر کدوم از این دو تا رو بخرید صبر کنید تا چاپ منطبق با تغییرات کتاب درسی 92 بیاد، اون خیلی سبزی که اول تابستون اومد مال کنکوری ها 93 هست ، خیلی سبز گفته اواخر پاییر میاد و مبتکران هم مشخص نیست! اما گفته یه جلدی میشه...


مجموعه سئوالات : کاربردشون تو ایام امتحانات نهایی زیاد میشه، واسه این کار خیلی به سمت بنی هاشمی میرن اما تازگی گاج یه محموعه های مشابه داده بیرون به اسم پیک امتحان ، با اون مجموعه های زرد رنگ گاج فرق داره، اونا امتحان یار بودن. ویژگی های امتحان یار:

کیفیت جلدش خوبه و پاره نمشه مثل بنی هاشمی

خلاصه درس به مدل نهایی داره که خیلی خوب و کاربردیه 

 + ارشیو سئوال و جواب تشریحی


نکات مهم:

واسه کاهش هزینه ها تون اولا یه سر به رفقا و فامیل های کنکوری و فارغ التخصیل که امسال یا پارسال کنکور دادن بزنید و اگه کتابی دارن بگیرین ازشون + مغازه هایی که خرید و فروش کتاب دست دوم دارن جای خیلی مناسبیه، روش کلیش اینجوریه که 40٪ قیمت رو جلد از من میخرن و 70٪ قیمت روی جلد به شما میفروشن، البته درصدها ممکنه فرق کنه، به عنوان مثال من خودم امسال رفتم ژنتیک تخته سیاه بگیرم دیدم چاپ 92 ، 12 تومن هست، رفتم تو یه دست دوم فروشی چا 89 رو گیر اوردم 4 تومن بدون یه ذره تغییر نسبت به 92ش...

واسه جلد 1 همایش هم همین ماجرا پیش اومد.

راستی یه سری هم به کتابخونه بزنید و تو قفسه ی کمک درسی کاوش کنید، امسال حدود 15 جلد کتاب واسه سوم از کتابخونه گرفتم(خوشبختانه طرف اشنا هست گیر نداد)

اگرم میخواید از انتشارات گاج کتاب بخرید به نظر من از سایتش بخرید که خیلی به نفعتون هست حداقل 10٪ و حداکثر 20٪ تخفیف میده تازه هزینه پستشم نسبت یه خیلی از فروشگاه های دیگه کمه (فقط 1000 تومن)

یه اکانت میسازید و توی کادر کابر معرف مینویسید CHE(با حرف بزرگ) و بقیش ساده اس، اینم لینکش:

کلیک کن




نظرات 4 + ارسال نظر
ارغوان 1 مهر 1392 ساعت 13:26 http://konkooori93.blogfa.com/

سلام
ممنون که به وبلاگم سر زدی...
لینک شدی...منو با اسم پشت کنکوری93 بلینک...

زهرا 1 مهر 1392 ساعت 01:27 http://www.manokonkur93.blogfa.com

سلام فرید
آپـــــــــــــم ..

پاتوق کنکوری های 94 31 شهریور 1392 ساعت 20:52

سلام فرید جان ..ممنون ازت ....امیدوارم آغاز مهر باعث نشه همدیگرو نبینیم ...ممنون از مطالبت

زهرا 31 شهریور 1392 ساعت 20:38 http://www.manokonkur93.blogfa.com

خ خوب بود
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد